Saturday, February 14, 2009

جان عزیزِ عشقی


«جنتی‌عطایی»
*

شب گذشته از پیام نازنینی دانستم که «جنتی‌عطایی» در برنامه‌ی «میزگردی با شما» تلویزیون صدای امریکا حضور دارد! پس از سال‌ها به شکلی زنده چشم‌مان به جمال ایشان روشن شد و گفتم بهترین فرصت است که ایشان از ترانه و... سخن بگوید!

*

اگر شما پشت گوش‌تان را دیدید ما هم از مجری برنامه سوال‌های مهم یا گفت‌و‌گوی خوبی را شاهد بودیم... انگاری مجری برنامه آقای «فلاحتی» جناب ترانه‌سرا را صرفن به عنوان یک مجسمه‌ی دیدنی دعوت فرموده بودند که با ایشان فقط خوش و بش کنند و دریغ ازیک سوال بنیادین پیرامون ترانه و خلاصه گند زدند به هر چه گفت‌و‌گو و مجری‌گری و... مثلن در جایی با اشاره به ترانه‌ی «هم‌خونه» که خاطره‌ای بوده است از سینماگر برجسته مقیم هلند آقای«رضا علامه‌زاده» در زندان مسیر بحث را شخصی کرد و از همسر «جنتی‌عطایی» یادی کرد و نهایت این پرسش که چه اندازه در ترانه‌های شما زنده‌گی شخصی حضور دارد؟؟؟؟ آن‌هم با صغرا کبرا کردن‌های بسیار!!!!

*

بیننده‌ای دیگر هم تماس گرفتند که برای پیش کشیدن یک پرسش به گمان‌ام جان دادند که بگویند(البته اگر چنین چیزی منظورشان بود) امثال «جنتی‌عطایی» و همکاران‌شان در دوره‌ی خود کاری آغاز کردند که پیش از آن‌ها با امثال «نوذر پرنگ» و... شروع شده بود... خدای من این بیننده داشت روی اعصاب‌ام راه می‌رفت با حرف‌های بیهوده و تکراری که از اول باز می‌خواست شروع کند که تنها نکته‌ی مثبت و کارستان جناب مجری بریدن صدای‌اش و حرف‌های‌اش بود... بگذریم که همان بهتر و شایسته‌ی آن است این تلویزیون که روز به روز بعد از آمدن «بی‌بی‌سی» کارش کسادتر شود... خلایق هر چه لایق!

*

امروز روز «ولنتاین» یا «عشاق» است! من به سهم خود در پست پیش یادی از عزیزمان کردیم و به او گفتیم آن‌چه باید بگوییم!!!! دیگر این‌که روز بیست‌و‌نه بهمن‌ماه را هم فراموش نکنید(روز سپندارمزگان)... ضمن این‌که این روزها یک نمادی است که در طول سال، هر روز و هر روزعشق بورزیم و غیبت‌اش را توجیه نکنیم... عاشقان روزتان مبارک!

*

راست‌اش از آن‌جایی که من همیشه خلاف جهت رودخانه حرکت می‌کنم و هیجان‌های عمومی را پاسخ نمی‌دهم، چند روز پیش پس از ماه‌ها که از تب سریال «لاست» گذشته بود، دی‌وی‌دی آن را گذاشتیم و چهار اپیزود اول را دیدیم... خب باید بگویم یک جورهایی با رودخانه و در همان مسیر حرکت کردیم و خوش‌مان آمد و فردا که یکشنبه باشد باید برای خرید ادامه‌ی دی‌وی‌دی‌ها برویم... از تو عزیزم سپاس‌گزارم که همیشه یادآوری کردی که ببینم که دیدم... از همین الان هم هوادار شخصیت «جک» شده‌ام بدفُرم!!!!

*

این هم از «نزار قبانی» برای تو که جان زیبایِ عشق منی:

*

در حضور دیگران می‌گویم تو محبوب من نیستی

و در ژرفای وجودم می‌دانم چه دروغی گفته‌ام.

*

می‌گویم میان ما چیزی نبوده است

تنها برای این‌که از دردسر به دور باشیم.

*

شایعات عشق را، با آن شیرینی تکذیب می‌کنم

و تاریخ زیبای خود را ویران می‌کنم.

*

هر مردی که تو را پس از من ببوسد

بر لبانت

تاکستانی خواهد یافت

که من کاشته‌امش.

*

1387/11/26

*